donderdag 11 oktober 2007

Je bent een slaaf van je woorden !

"Je bent meester van de woorden die je niet hebt uitgesproken en slaaf van de woorden die je je hebt laten ontvallen" (onbekende quote)


Een voorbeeldje...

Gisteren stond ik aan te schuiven aan de kassa van de supermarkt en ik merk dat de knappe blondine achter me haar hand opstak en naar me glimlachte.

Ik schrok ervan dat zo'n bloedmooie jonge vrouw naar me wenkte, en alhoewel ze me niet vreemd
leek kon ik haar toch niet thuisbrengen.

Dus draaide ik me om en vroeg: "Excuseer, maar kent u mij?"
Zij antwoordde met een glimlach: "ik kan het fout hebben, maar ik denk dat u de vader van een van mijn kinderen bent..."

Mijn gedachten gingen terug naar die eerste en enige keer dat ik ontrouw was geweest, en zei: "Jezus", "bent u soms die stripteaseuse van mijn vrijgezellenavond die ik geneukt heb op de biljarttafel in het zicht van al mijn maten, terwijl jouw vriendin me geselde met een natte selder en een komkommer in mijn reet duwde?"

"Nee" zei ze, "ik ben de juf van uw zoontje" !!!


Geen opmerkingen: